Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Bibik oh bibik…

By February next year ibu sepatutnya report duty, bermakna ibu akan mula mengajar di sekolah seperti sebelum ini namun ibu sedang memikirkan sekolah mana yang bagus untuk Nasa… Jika dahulu abang Addin berpeluang belajar di tadika Astana bermula umur 3 tahun (pre-school)…tadika ini antara yang terbaik pernah ibu lihat sepanjang di Miri. Namun alangkah sedihnya ibu apabila mendapat tahu pendaftaran untuk anak 3 tahun telah tutup kerana bilangan murid yang telah berdaftar telah memenuhi quota…so apa option lain? Hantar nursery? Bukan pilihan ibu dan abah sebab kebanyakan di sini tidak memenuhi kriteria yang ibu harapkan. Menghantar rumah orang(looking for a baby sitter?)… pun bukan pilihan sebab banyak masa anak dihabiskan depan tv dan berjalan.
Bukanlah ibu nak anak2 ibu menjadi orang yang genius pada usia yang terlalu awal memadai mendapat pendedahan yang terbaik kerana zaman dah berubah…anak2 kini advance dalam banyak perkara…
Nasa kini jika ibu beritahu nak keluar berjalan, dia akan terus menuju ke pintu memakai kasut sukannya sendiri dan apabila dia telah bersedia dia akan mula menjerit… “Cik N cepat la, ooo cik N… Aca (Nasa) dah siap” …Sabar jek la kan? Nasa adalah anak yang tidak suka menonton tv tetapi sibuk dengan aktiviti kreatifnya sendiri.
So ibu sedang berdoa dan berhajat ditunjukkan jalan yang terbaik bagaimana nak uruskan Nasa jika tidak dapat menghantar ke Astana.. sama ada nak ambil bibik atau sambung cuti? Kes bibik pula bila dengar berita mengenai kes bibik culik anak majikan pagi ni buat ibu fikir dua kali nak ambil bibik…so solat istigharah la jawapannya. Jika sambung cuti, maka ibu memang bercadang nak buat tuition di rumah memandangkan ini dapat meringankan commitment yang abah tanggung selama ini. So , kena tunggu abah balik untuk buat keputusan bersama….

Abah we miss a lot…

Salam sayang dari ibu

Read more www.anakkuwiraku.com

2 thoughts on “Bibik oh bibik…

  1. bibik susah skit sekarang nie kecuali ada pilihan yang kenal betul2 keluarganya.. kalau tak masalah akan berulang-ulang samada buat hal tinggalkan anak, lari atau pun nak balik sebab ahli keluarga sakit… nak dapat yang betul2 nak kerja sekarang nie boleh bilang ngan jari…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *